duminică, 30 mai 2010

WEEKEND 6

LA RUNCU 5
Am plecat la Runcu pe un timp îndoielnic şi cu teama că se va adeveri prognoza din ziua anterioară, care anunţa ploii uşoare. N-a fost să fie aşa. Timpul a fost frumos până seara şi ne-am putut vedea în voie de preocupările noastre gospodăreşti, între care am intercalat câteva momente de odihnă.
În drum spre Runcu, am observat, pe câmp, sumedenie de maci înfloriţi, pete de altă culoare într-o mare de verdeaţă. Ne-am oprit, lângă un lan de rapiţă, să-i fotografiem.

La Runcu ne-au întâmpinat alte flori: o tufă de trandafiri, un „cârd” de piciorul cocoşului, un „roi” de muşeţel, o „ceată” de gălbenele.

Trandafiri

Piciorul cocoşului

Muşeţel

Gălbenele

În lacul nostru s-au aciuit două broscuţe discrete şi sperioase: se dau la fund imediat ce te apropii de ele. Pe trotuare, la soare, surprindem mereu, la plaje, guşteri mari sau pitici. Cei mari sunt verzi, cei mici maro. Se sperie şi ei când ne apropiem de ei, deşi nu i-am alungat niciodată. Graurii au început să de-a raite prin cireşul nostru ale cărei fructe au început să se coloreze. Pe ei îi alung de câte ori ne atacă. Rândunele vin şi ele la lac să-şi ia materie primă (noroi) pentru cuiburile lor. Multe păsărele vin să bea apă, iar vrăbiuţele să se şi scalde. Albinele „tivesc” lacul de jur împrejur, iar zumzetul lor este fondul sonor pe care se desfăşoară toate evenimentele din zonă.
Îmi plac sălbătăciunile şi , cu mici excepţii, le ocrotesc. La începutul instalării noastre aici, am convieţuit, câtva timp, împreună cu o familie de arici. În anul în care am amenajat lacul, s-au aciuit în el patru şerpi de casă. Stăteam minute în şir pe margine ca să le admir alunecarea rapidă şi elegantă sub apă. În toamna trecută, într-o dimineaţă, am descoperit în salcia noastră pletoasă, patru bufniţe. Ceilalţi pomi îşi scuturaseră frunzele iar ele au ales să-şi petreacă ziua aici. Noaptea vânau şoareci, în grădină. În toamna şi iarna aceasta grădina noastră, şi nu numai a noastră, a cunoscut o invazie masivă  de şoareci. Au brăzdat peluza din faţa casei şi iarba din livadă cu şanţuri lungi şi întortocheate. Ne-au ros în întregime coaja unui smochin, care s-a uscat din cauza asta. Îl protejasem de frig, cu coceni de porumb. Şoarecii au ales să se adăpostească acolo şi s-au hrănit cu coaja bietului pom. Nu iubim şoarecii şi ne-am aliat cu bufniţele pentru stârpirea lor.
La întoarcerea de la Runcu ne-a plouat, doadă că meteoeologii nu mint sistematic.
În ziua de sâmbătă am trăit o decepţie- înfrângerea echipei de fotbal a României  de către Ucraina - şi o bucurie- Clasarea României pe locul trei la Eorovision.

Urmează o pauză de o săptămână.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu