vineri, 1 octombrie 2010

BRAŞOV

Undeva în oraş, am văzut un panou pe care scria: BRAŞOV, CEL MAI FRUMOS ORAŞ DIN ŢARĂ. Înclin să le dau dreptate autorilor acestui înscris: cadrul natural  în care este aşezat oraşul este deosebit de frumos, sunt frumoase şi interesante casele săseşti din centrul oraşului şi monumentele istorice de aici, este frumos parcul, străzile sunt curate, oamenii sunt civilizaţi.
De Braşov sunt  foarte legat şi sentimental : aici îşi dorm somnul de veci părinţii mei, aici locuiesc sora mea şi băiatul meu cel mare, împreună cu familiile lor.

Gardă medievală pe strada Republicii

 Piaţa Sfatului

Strada Mureşenilor

La Pietrele lui Solomon

Biserica Sfântul Nicolae din Şchei

Drapelul României în biserică. Mi-aş dori ca el să fie prezent în toate bisericile noastre.

Prima şcoală românească din Şcheii Braşovului

Istoricul primei şcoli româneşti

Mormântul lui Nicolae Titulescu din curtea bisericii Sf Nicolae din Şchei

Muntele Tâmpa. Din 1962 este rezervaţie naturală. Are o înălţime de 960 metri, în vârful lui putându-se ajunge cu telecabina. Suprafaţa rezervaţiei este de 188,2 hectare. Rezervaţia adăposteşte 450 specii de plante superiloare, 110 specii de păsări, mai multe specii de reptile şi mamifere.


Oraşul văzut de pe Tâmpa

Şcheii văzuţi de pe Tâmpa.
 Cuvântul "şchei" înseamnă mărginaş. Şcheiul  este, astăzi, un cartier pitoresc al Braşovului. În trecut,  a fost un sat populat în exclusivitate de români. Nici ungurii şi nici saşii nu le-au permis, multă vreme, românilor să se aşeze în oraşele lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu