marți, 28 decembrie 2010

DRAGOSTEA DE ŢARĂ



În prejma Crăciunului din anul acesta, în turnul bisericii din Bănişor şi-a făcut apariţia tricolorul românesc. Arborarea lui acolo are un caracter permanent.
Este cunoscut aportul bisericilor româneşti din Ardeal – Greco-Catolică şi Ortodoxă- la trezirea conştiinţei naţionale a românilor , în timpul stăpânirii austro-ungare. Biserica continuă să cultive în rândul populaţiei româneşti, dragostea de ţară. Arborarea tricolorului în turnul bisericii din Bănişor este o dovadă în acest sens.
Nu trebuie să confundăm ţara cu guvernul sau cu politicienii care ne conduc. Ţara este casa noastră părintească, este biserica în care am fost botezaţi, este şcoala în care am învăţat să scriem şi să citim, este pământul în care sunt îngropaţi moşii şi strămoşii noştri, cu munţii, câmpiile, pădurile şi apele lui.

Acolo este tara mea:

Acolo unde-s nalţi stejari
Şi cât stejarii nalţi îmi cresc
Flăcăi cu piepturile tari,
Ce moartea-n faţă o privesc;

Acolo, unde-s stânci şi munţi,
Şi ca şi munţii nu clintesc
Voinicii cei cu peri cărunţi
În dor de ţară strămoşesc;

Şi unde dorul de moşie
Întotdeauna drept a stat
Şi bărbăteasca vitejie
A-mpodobit orice bărbat;

Acolo este ţara mea,
Şi neamul meu cel românesc!
Acolo eu să mor aş vrea,
Acolo vreau eu să trăiesc!

------------------------

(Versuri: Ioan Neniţescu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu