duminică, 27 februarie 2011

BĂIEȚII DE AUR


 
Se zice despre un banc că e bun, dacă atunci când îl auzi nu pricepi mare lucru, ulterior râzi de te prăpădeşti, iar, în final, îl cauţi pe cel ce ţi l-a spus să-l omori. Acelaşi lucru mi sa întâmplat şi mie în legătură piesa Băieţii de aur a lui Neil Simon, văzută în avanpremieră la teatrul Mic din Bucureşti:
• n-am înţeles cum au putut doi actori de comedie, care au format un cuplu vestit timp de patruzeci de ani, să se despartă şi să nu-şi mai vorbească zece ani!
• am savurat comicul dialogurilor şi a situaţiilor din piesă;
• după spectacol, când mi-am dat seama că autorul piesei şi-a bătut, de fapt, joc de noi, cei din vârsta a treia, l-aş fi strâns de gât dacă îl aveam la îndemână; cu ce suntem noi de vină că uităm, că am devenit, uneori, neîndemânatici şi agasanţi?
Nu l-am iertat pe Neil Simon nici după ce am ajuns acasă. Am început să-l caut…….pe Internet. L-am iertat abia când am aflat că tot el a scris şi Desculţ în parc, că este autorul a 34 de texte dramatice şi a 35 scenarii de film şi că a primit pentru scrierile lui 27 de premii, dintre care două pentru Odd Cuple (titlul original al piesei)!
Piesa a fost scrisă în 1965; s-au făcut după ea două filme (1968, 1999), ambele având în rolurile principale pe Jack Lemon şi Walter Matthaw; a avut premieră pe Bradway, în 1972.
Piesa a fost pusă în scenă şi la Teatrul Evreiesc de Stat din Bucureşti, avându-i în rolurile principale pe Radu Beligan şi Ion Lucian. Trebuie să vă spun că am văzut-o şi în acea interpretare şi că mi-a plăcut mai mult decât aceasta de la Teatrul Mic cu Dan Condurache şi Mihai Dinvale.
Ce nu mi-a plăcut mie la această piesă, Dvs. ar putea să vă placă, aşa că vă recomand să nu luaţi de capitale părerile mele. Nu mi-a plăcut faptul că, pe alocuri, Dan Condurache îngroaşă pre mult comicul personajului său; nu mi-a plăcut deloc, dar absolut deloc, actul doi al piesei, aşa cum a fost el conceput de regizorul Claudiu Goga.
Distribuţia piesei:
Willie Clarck – Dan Condurache
Ben Clark - Bogdan Talaşman
Al Lewis – Mihai Dinvale
Eddie – Ştefan Lupu
O infirmieră – Ruxandra Enescu
O soră de caritate – Liliana Pană




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu