luni, 5 septembrie 2011

CRAIOVA (1)

Am locuit opt ani în Craiova. Eu am lucrat la Termocentrala de la Işalniţa, soţia la Universitatea din oraş şi, mai mult, acolo mi s-au născut cei doi băieţi. Prin urmare, cum să nu fiu legat de acest oraş?
Făcând abstracţie de sentimentele care mă leagă de ea, Craiova este frumoasă şi interesantă şi merită, cu prisosinţă, văzută.

Primăria oraşului. A fost, iniţial, sediul unei bănci, datează din anul 1916, arhitectul ei este Ion Mincu.



Prefectura. A avut, încă de la început, funcţia de Palat Administrativ. A fost construită între 1912-1913 şi este opera arhitectului Petre Antonescu.



Universitatea. Universitatea din Craiova datează din 1947. Clădirea care o adăposteşte a fost, la început, Palat al Justiţiei şi a fost construită la 1900.



Muzeul de Artă. A fost Palatul Jean Mihail. Clădirea a fost ridicată între anii 1899-1907 şi este opera arhitectului francez Paul Gottereau.



Teatrul Naţional. Teatrul din Craiova datează din 1850. Actuala clădire a fost construită în 1973 şi este opera arhitectului Alexandru Iotzu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu