miercuri, 1 februarie 2012

SALVAŢI RAŢELE SĂLBATICE (2)

Ieri m-am dus în parcul IOR ca să văd situaţia de acolo. Cum mă aşteptam, am găsit un peisaj de iarnă şi lacul îngheţat. Ieri dimineaţă în Bucureşti au fost -18 grade Celsius!


Nu mă aşteptam însă, să găsesc un număr atât de mare de raţe. Sunt câteva sute! Un grup mare de raţe, amestecate cu pescăruşi, se încălzeau la soare în mijlocul lacului.



Lângă insula pe care cuibăresc raţele primăvara, în două ochiuri de apă era o mare aglomeraţie de raţe, asemănătoare cu cele umane  care pot fi văzute la ştrandurile termale sau la cele din oraşele noastre, în toiul verii. Mă întreb cum de n-a îngheţat lacul şi aici? Presupun că raţele sunt cele care l-au împiedicat să îngheţe.



Consider că este absolut necesar ca raţele să fie ajutate ca să treacă iarna, mai ales că se anunţă, în continuate, geruri şi ninsori. De data asta apelez la primarul sectorului 3, domnul Liviu Negoiţă, să facă ce trebuie pentru bietele păsări, adică să le asigure hrana. Ar fi o tragedie să moară atâtea raţe. Le-ar avea pe conştiinţă.
Sper însă, să înveţe ceva şi raţele din această neplăcută experienţă şi să nu mai dea crezare celor care vorbesc toată ziua de încălzirea globală. Ar fi cazul ca, imediat ce vine toamna, să-şi ia tălpăşiţa şi să plece din ţara noastră.
Vreau să-i mai semnalez domnului Negoiţă, că toate scările de coborâre la lac sunt înzăpezite, iar unele din ele au fost transformate în derdeluşuri de către copii. Ar fi cazul să fie curăţite.


Un comentariu:

Anonim spunea...

Interesante cele doua postari despre ratele salbatice. Spre binele lor, as vrea sa cred ca nu v-ati multumit doar cu apelul din cuprins catre primar, caci sunt slabe sperante ca cineva care a citit sa ajunga sa semnaleze asta primarului, cu atit mai putin sa citeasca acesta personal. Sigur are primaria un telefon la care se preiau astfel de semnale, imi place sa cred ca deja i-ati sunat.

Trimiteți un comentariu