sâmbătă, 11 ianuarie 2014

ANDREI PLEŞU PREŞEDINTE (3)




 

DORIM CA DOMNUL ANDREI PLEŞU SĂ DEVINĂ CANDIDATUL SOCIETĂŢII CIVILE LA ALEGERILE PREZIDENŢIALE DIN ANUL ACESTA. SPRIJINIŢI ACEASTĂ INIŢIATIVĂ!

 

 

BIOGRAFIE

  • Între 1971 şi 1980, a fost cercetător la Institutul de Istoria Artei al Academiei Române.
  • Între 1971 şi 1980, participă alături de Gabriel Liiceanu la seminarile private ţinute de Constantin Noica, la Păltiniş
  • În 1980, a obţinut titlul de doctor în istoria artei.
  • Între 1980 şi 1982, a fost lector la Academia de Arte Plastice, Bucureşti.
  • În 1982, îşi pierde postul din învăţământul superior datorită participării sale la şedinţele „Meditaţiei Transcedentale”.
  • Timp de doi ani nu are serviciu şi drept de semnătură.
  • În1989, înainte de Revoluţie, a avut domiciliu forţat la Tescani, judeţul Bacău.
    (va continua)
     
    CITATE DIN INTERVIURILE SALE*

  • Societatea civilă este suma cetăţenilor responsabili. (2004)
  • La Păltiniş se livra ceea ce Noica însuşi califica drept „bucuria pură a culturii”. (2000)
  • Fiecare om are limita lui de suportabilitate: eu mi-am asumat această limită în ianuarie 1989. Mi-am spus, atunci, că nu mai pot convieţui cu o variantă a mea atât de placidă; cu alte cuvinte că dacă nu spun ce am de spus îmi pierd identitatea. (1990)

  • Sunt multe lucruri care nu-mi plac în România de azi, sunt multe lucruri cu care nu sunt de acord, sunt multe lucruri care mi se par periculoase, dar, deasupra tuturor se ridică o speranţă privitoare la această ţară, care mă face să pot declara liniştit că, pentru mine,  tema românismului are, dintr-odată, sens. (1991)
  • La Tescani am devenit mult mai păltineştean decât fusesem la Păltiniş, pentru că am simţit că refac modelul. (2000)
     
    * Publicate în cartea „Din vorbă-n vorbă”, Editura Humanitas, 2013
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu