vineri, 17 ianuarie 2014

ANDREI PLEŞU PREŞEDINTE (9)




 

DORIM CA DOMNUL ANDREI PLEŞU SĂ DEVINĂ CANDIDATUL SOCIETĂŢII CIVILE LA ALEGERILE PREZIDENŢIALE DIN ANUL ACESTA. SPRIJINIŢI ACEASTĂ INIŢIATIVĂ!

 

ANDREI PLEŞU DESPRE POLITICIENI – CITATE

  • Nu există neapărat incompatibilitate între plăcerea de a citi Kant şi pasiunea pentru iahnie... Ceea ce nu poţi, fără a risca perversiunea, e să mănânci cârnaţi cu frişcă sau să deguşti, cu ohtaturi echivalente, oratoria lui Cicero şi pe aceea a lui Vanghelie.*
  • E mult mai mult să fii un om al spiritului, decât un om al puterii. (1992)**
  • Nu-mi face plăcere să intru în corul naţional al oamenilor dezamăgiţi de clasa politică. Dar trebuie, pe de altă parte, că avem de-a face cu o clasă politică încă nenăscută. N-au apărut figuri cu adevărat impunătoare şi cu adevărat eficiente. (2000)**
  • Pe vremea când eram la Cotroceni, am avut câteva momente în care mi s-au înmuiat genunchii sau am simţit că mă trec sudorile din cauza unor „spontaneităţi” ale preşedintelui Băsescu, mai ales în dialogul cu reprezentanţii Uniunii Europene. (2006)**
  • În ce-l priveşte pe Băsescu, eu nu sunt acum într-un moment de mare simpatie pentru el, ceea ce-i irită pe unii dintre prietenii mei.(2010)**
  • …domnul Constantinescu era idealist, uneori fantast şi mereu preocupat de efigia proprie. (2011)**
  • ….domnul Crin Antonescu s-a comportat ( ca preşedinte interimar n.n.) mai mult decât iresponsabil….un om care iubeşte atât de mult limba engleză încât ţine s-o vorbească chiar dacă n-o ştie, n-ar trebui să se complacă în retorica lui Jirinovski. (2012)**
  • În cazul lui Victor Ponta avem de a face cu un om care, după mine, e blocat în ultimele faze ale  pubertăţii. …Chestia cu plagiatul m-a indispus grav…E inocent…Pe de altă parte, mă întreb, adesea, nu numai cum au putut fi date guvernul şi ţara pe mâna unui tânăr încă fraged, ci cum au dat partidul pe mâna lui?...Cum să pui în braţele unui începător veleitar o asemenea răspundere, când ai zi de zi probe că e încă nealcătuit, că trage când hăis, când cea, că ascultă când de Z, când de X, că ba vrea şi nu poate, ba poate dar nu vrea, ba nu e lăsat să vrea, ba nu e lăsat să poată? (2012)**
  • ….oamenii politici nu mai au anvergură. (2011)**
     
     
    *Comedii la porţile Orientului,
    **Din vorbă-n vorbă, Editura Humanitas, 2013
     
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu