sâmbătă, 28 aprilie 2018

EXCURSIE ÎN CHINA (I)



1.      China
Este o ţară mare, cu suprafaţa de 9.600.000 km pătraţi (România are o suprafaţă de 238.397 km pătraţi) şi o populaţie de 1.380.000.000 de locuitori (România, conform recensământului din 2011, are 20.121.641 locuitori). Este o ţară uimitoare atât prin ce a fost în trecut, cât şi prin ce este azi.
Am făcut o excursie de opt zile în China, vizitând oraşele Beijing, Suzhou,Wuzhen, Hangzhou şi Şhanghai.  La dus, am zburat cu Compania Turkish Airlins, pe itinerariul Bucureşti – Istambul – Beijing,  pe o rută sud asiatică, la o înălţime de 10.000 m, o viteză de 800 km/h, iar zborul a durat, în total, 10 ore. La întoarcere, am zburat cu Compania KLM, pe itinerariul Shanghai – Amsterdam – Bucureşti, la aceeaşi parametri ca şi la dus, iar zborul a durat 13 ore. Nota 10 pentru compania turcă şi 9 pentru cea olandeză, pentru serviciile oferite la bord.
2.      Istoria Chinei
China a re o istorie veche de peste 4000 de ani. La conducerea Chinei s-au perindat o mulţime de împăraţi, făcând parte din 12 dinastii, prima, Xia, ( 2200-1700 î.Hr.), ultimele trei: Yuan (1279-1368 d.Hr.), Ming (1368- 1644 d.Hr.) ţi Qing (1644 – 1911 d.Hr.). În 1911 monarhia fost abolită şi a luat naştere Republica Chineză,  iar în 1949 a luat naştere Republica Populară Chineză, condusă de comunişti, care este forma de guvernare actuală a ţării.
Am vizitat câteva obiective legate de istoria Chinei, cu care o să încep relatarea celor văzute în excursie, în ordinea vechimii lor. Prezentările vor fi foarte scurte, iar pozele selectate din cele aproximativ 2000 făcute pe parcursul întregii excursii, toate făcute de mine sau cu aparatul meu fotografic, nu vor depăşi ca număr 10-15 poziţii.
2.1  Marele Zid Chinezesc
Are o lungime de 6.700 km, o înălţime de 7-8 metri, o lăţime de 4-5 metri şi este construit din materiale locale: piatră, cărămidă, lemn, pământ bătut. Construcţia lui a început în anul 221 î.Hr. şi s-a terminat   în anul  1368 d.Hr.. A durat deci, 1589 de ani. Scopul lui a fost să apere China de invazia popoarelor din nordul teritoriului ei, în special de mongoli. Cu tot efortul extraordinar  depus de chinezi şi a cheltuielilor foarte mari, mongolii au trecut zidul în anul 1279, au ocupat China şi au instaurat o dinastie (Yuan)  care a durat  89 de ani.
Am vizitat  secţiunea Juyongguan a zidului, aflată la 30 km de Beijing. Este un segment de câţiva zeci de kilometri, aflat în spatele zidului principal, cu scopul de-a apăra trecerea prin pasul cu acelaşi nume, de-a lungul unui râu, în eventualitatea că zidul principal ar fi fost depăşit de invadatori. Conţine un fort spaţios, apărat de  ariergarda chineză.




Fortul şi zidul din partea sa stângă. Noi am urcat pe cel din dreapta.

 
Înainte de începere căţărării pe cele 360 de trepte care ne-au dus pe zid, unele dintre ele înalte de 30 cm, înarmat cu un baston chinezesc, cumpărat din Bucureşti.


Iau startul, în ciuda unei gonartroze, care mă supăra, şi a supraponderabilităţii şi a celor 81 de ani împliniţi. Mao Ze Dun a spus că fiecare chinez este dator, cel puţin odată în viaţă, să pună piciorul pe zid. Părerea mea este că şi orice turist care ajunge în China este dator să o facă.

Urcând, pas cu pas, aşa cum ne-a învăţat preşedintele nostru.
 
Pauzele lungi şi dese sunt cheia marilor succese.
Abia mai răsuflu, dar am puterea să zâmbesc.

Pe zid, savurându-mi victoria. Am fost aplaudat de câţiva chinezii, car mi-au apreciat efortul.
Ana, fotoreporterul meu de 77 de ani, a ajuns şi ea pe zid. A fost rândul meu s-o fotografiez.
Poză de grup. Doar câţiva ne-am căţărat pe zid.

 
Ne îmbarcăm în autocar pentru întoarcerea la Beijing.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu