sâmbătă, 2 iunie 2018

EXCURSIE ÎN CHINA (VII)


4. Grădini
Grădinile vechi chinezeşti, devenite în zilele noastre parcuri, amenajate după regulile Feng Shui, sunt încântătoare şi cu totul deosebite de parcurile europene. Am vizitat două astfel de grădini în oraşul Suzhou şi una în Şhanghai.
Oraşul Suzhou e aşezat în Delta Fluviului Yangtze,  e supranumit Veneţia Orientului şi Oraşul Grădinilor.  Are 60 de grădini, incluse în circuitul turistic. Nouă dintre ele fac parte din Patrimoniul Mondial UNESCO. Toate au fost, iniţial, grădini particulare,  şi au devenit, ulterior, parcuri publice.
4.1 Grădina Administratorului Smerit din Suzhou
Este cea mai mare din Suzhou. Administratul Smerit a fost un funcţionar corupt, de rang înalt, de pe vremea împăraţilor Ming (1368- 1644). A fost dat afară din slujbă şi şi-a găsit alinarea în amenajarea acestui parc şi în administrarea lui ca un om smerit. Înainte de a deveni proprietate a statului, grădina a trecut prin mâinilor mai multor proprietari care au modificat-o, astfel încât în momentul de faţă e deosebită de cea iniţială. Înfăţişare ei actuală datează de la sfârşitul dinastiei Qing (1644- 1912).
Am făcut foarte multe poze în parc, fiecare privelişte părându-mi-se demnă de a fi imortalizată. Postez aici destul de multe dintre ele. Sper să vă placă.


 Abia am intrat în grădină şi Ana a ţinut s-o pozez lângă primele flori întâlnite (azalee). A trebuit s-o pozez alături de flori în multe alte locuri. Ţine în mână basonul meu, eu având nevoie de mâini pentru aparatul de fotografiat.



Acest lac este în partea centrală a parcului. E plin de insuliţe înflorite,  dar din loc în loc se îngustează şi poate fi trecut pe podeţe.


Un avantaj al  perioadei în care am făcut excursia (10-18 aprilie) a fost că am întâlnit mulţi pomi şi arbuşti înfloriţi. 

 Podeţ



Canal 



Pagoda care se vede în poză este în afara grădinii şi este  numită Pagoda Templului de Nord. 

Canal, pavilioane, turişti.

  

Acest pavilion bănuiesc că este cel care se numeşte „a celor 36 de raţe” Dacă erau raţele de faţă, le număram şi mă convingeam.

Vizitatorii contemplă peisajele sau pozează.

Turişti, turişti…Numărul lor mare te împiedică să guşti liniştea parcului şi să faci poze  în care nu apară capete , pălării, dosuri de excursionişti, ci strict obiectivul care te interesează.

Pavilion. Ce bine arată fără turişti! Poţi gusta liniştea parcului.

Alt chioşc. Sunt multe. Poţi sta, dacă eşti singur, să meditezi de fiecare dată în altul. Grădina este numită şi „a retragerii şi reflecţiei”.

 Bonsai

Vază cu dragon

Chioşc

În grădină, la o răscruce de alei.


Ultima imagine din grădină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu