marți, 12 iunie 2018

EXCURSIE ÎN CHINA (XI)




5. Localităţi vechi
5.1 Satul pescăresc Wuzhen
Wuzhen este situat în delta fluviului Yangze. Este o localitate veche de peste 1000 de ani. Locuitorii lui se ocupau cu pescuitul. De-a lungul unor canale din localitate s-au reconstruit casele pescăreşti din lemn sau cărămidă şi podurile peste ele, aşa cum arătau în secolul XVIII. Parte din case sunt locuite, iar în unele dintre ele sunt amenajate mici restaurante şi prăvălii. Ceea ce a ieşit este de un pitoresc şi farmec deosebite.  Am parcurs zona de est a satului, pe un trotuar de pe unul din malurile canalului. Am trecut canalul pe un pod, pentru a vedea ce e dincolo de el şi am descoperit o străduţă de-a lungul căreia, de o parte şi alta erau, de asemenea, case din lemn şi prăvălii. Am făcu poze de pe ambele maluri ale canalului.



 
Bărci în aşteptarea clienţilor. 



O chinezoaică barcagiu şi primele case din sat. 


Case din lemn. Din loc în loc, între ele  sunt pereţi de cărămidă cu scopul să împiedice  propagarea unui eventual incendiu. M-am întrebat, de ce şi-au făcut casele atât de aproape de apă şi atât de înghesuite? Ca să pescuiască din casă, pe fereastră, şi ca să-şi ţie de cald unii altora, mi-am dat eu cu părerea.



Case, evident locuite, cu aer condiţionat la etaj.




Eu şi Ana. Trebuia să dovedim că am fost aici, nu-i aşa? 



. L-am trecut şi am descoperit dincolo de casele de pe mal o străduţă cu case de lemn pe o parte şi alta ale ei. 



Străduţa 



Ana fotografiată de chinezi ca  o apariţie exotică. Ni s-a întâmplat de multe ori asta. 



Coridor acoperit, de pe malul cu trotuarul. 



Poartă de acces de pe canal, în străduţă. 



Mergând de-a lungul străduţei, am ajuns într-un loc care credem că-i centrul satului. 

Centrul satului 

 Aproape de capătul canalului, am descoperit o zonă comercială. Deasupra se poate vede un coridor aerian care face legătura între casele aşezate pe o parte şi alta a străduţei.





Zona comercială 

Ana stă de vorbă cu un localnic.


Aici, s-ar putea să fie o pensiune! Mi-ar fi plăcut să dorm o noapte acolo.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu