5. China zilelor noasre
China este într-o evoluţie extraordinară. Începând cu venirea la conducerea ţării a lui Den Xiaoping, după moartea lui Mao Zedong (1976), s-au făcut reforme politice economice şi sociale radicale care au făcut din China o putere economică mondială şi au schimbat faţa ţării. În China s-a instaurat aşa numitul capitalism de stat. S-au desfiinţat gospodăriile agricole colective şi s-au privatizat terenurile agricole, s-au închis fabricile neperformante, s-a accelerat urbanizarea, s-a dat drum liber economiei de piaţă, s-a încurajat iniţiativa privată, s-au creat condiţii favorabile investiţiilor străine, s-au construit numeroase întreprinderi industriale, au crescut fantastic exporturile.
Ca să vă daţi seama ca cum arată China de azi, am să prezint poze făcute în câteva oraşe şi pe parcursul dintre ele, din autocar şi tren. Având în vedere că le-am făcut din mers şi prin geam, pozele nu sunt foarte reuşite. Îmi cer scuze.
5.1 Beijing
Beijingul este capitala ţării, începând cu anul 1403. Este, după Shanghai, al doilea oraş al Chinei. Are 18.241.000 de locuitori (Cât România). A cunoscut o dezvoltare fantastică! S-a dărâmat blocurile maoiste, asemănătoare cu cele de la noi,din epoca Ceauşescu, şi în locul lor s-au construit foarte multe clădiri pentru locuinţe, pentru birouri şi pentru sedii de instituţii particulare şi de stat. Arhitectura multora dintre ele este neo-futuristă. Chinezii, având foarte mulţi bani, şi-au permis să apeleze şi la arhitecţi faimoşi din întreaga lume. Oraşul este aerisit, frumos şi curat. N-am remarcat poluarea excesivă, referitoare marele oraşe chineze, de care se vorbeşte.
Aeroport. Este cel
mai mare şi mai aglomerat din China.
Pe autostrada de la
aeroport în oraş. Străbatem zona metropolitană, cu blocuri tip,
înalte(20-30 etaje). pentru locuinţe. Suntem pe o supra-traversare a unui
bulevard.
Prima clădire foarte
înaltă întâlnită.
Alte clădiri înalte, aparent înghesuite, dar,
când te apropii, vezi că există spaţiu suficient între ele.
În plin oraş, maşini oprite la semafor. Noi
continuăm să circulăm pe deasupra
Traversăm un canal.
În stânga, blocuri tip de locuinţe.
Biciclişti. Sunt
foarte mulţi. Pe marile bulevarde sunt piste pentru ei. Bicicletele şi
motoretele sun personale sau închiriate. Cele de închiriat se văd grupate sau
aliniate pe marginea unor străzi. Închirierea se face de la automate.
A doua zi, traversăm
oraşul în drum spre Marele Zid Chinezesc. În faţă o clădire în construcţie, în
spate clădirea televiziunii chineze.
Sediul televiziunii
naţionale chineze. Înaltă de 234 m, clădirea are un desing controversat,
datorat unor arhitecţi olandezi. Construcţia lui a durat zece ani. În China
sunt mai multe canale de televiziune, toate de stat, şi toate prezintă programe
foarte cuminţi şi patriotice.
"Zun China", aflată în construcţie, va fi cea mai înaltă clădire din Beijing (330 m înălţime). Are forma unui vechi vas de vin chinezesc
Nu comentez!
Patru fraţi gemeni.
Cred că sunt blocuri de locuit.
Stadionul
Olimpic (Cuib de pasăre). Beijingul a
găzduit Olimpiada de Vară di 2008. Îe acest stadion, cu 80.000 de locuri a avut
loc cea mai grandioasă festivitate de deschidere a jocurilor olimpice de până
acum. În dreapta se vede turnul flăcării olimpice.
Clădire din
apropierea Satului Olimpic
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu